Replik: Skolans etniska sammansättning ger marginell effekt på elevernas resultat
Jonas Vlachos har diskuterat vår studie om skolsegregering på Ekonomistas och ifrågasätter dess slutsatser på flera punkter. Hans kommentarer är klart intressanta och tänkvärda, men våra huvudsakliga slutsatser består. Det skriver Maria Brandén, Ryszard Szulkin och Gunn Birkeland i ett blogginlägg om effekten av skolsegregering.
Senast uppdaterad:
24 maj 2017
Sidansvarig: Sociologiska institutionen
Forskningsnyheter
- Så skulle Sveriges befolkningsutveckling varit utan kriget i Syrien
- Nya publikationer från Sociologiska institutionen
- Äldre i Stockholm som bor med en person i arbetsför ålder har högre risk att dö i covid-19
- Risken att dö i covid-19 i Sverige större för män, ogifta och födda i låg- och medelinkomstländer
- Ojämlikhet i livslängd mellan regioner i Finland och Sverige kvarstår – trots ökad livslängd överlag